پنج نکته تغذیه ای برای سلامت دندان کودکان

پنج نکته تغذیه ای برای سلامت دندان کودکان :حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای رشد و تکامل کودک شما ضروری است. تغذیه خوب به آنها کمک می کند تا هم از نظر تمرکز ذهنی خوب باشند و هم احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند.

ما چند نکته تغذیه را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در تغذیه درست کودکتان برای سلامت بدن و دندان او کمک کند:

 

میوه ها و سبزیجات را سرو کنید

 

میوه ها و سبزیجات خام به طور طبیعی دندان ها را  تمیز می کنند. و مواد مغذی و آنتی اکسیدان های آن برای کل بدن و علاوه بر آندندان ها  مفید است.

 

هر روزه لبنیات به کودکتان بدهید

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست حاوی کلسیم هستند. کلسیم ماده معدنی مورد نیاز بدن برای سلامت استخوان ها و دندان ها و عملکرد مناسب قلب، ماهیچه ها و اعصاب است.

اگر کودک شما لبنیات دوست ندارد یا به لبنیات حساسیت دارد، سبزیجات با برگ های تیره و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آب پرتقال جایگزین خوبی هستند.

 

میان وعده های سالم را انتخاب کنید

 

تنقلات چسبناک و لثه ای می توانند خطر پوسیدگی دندان را در کودک شما افزایش دهند. بعلاوه میان وعده های کم مواد مغذی کودک شما را سیر می کند، پس به وقت شام بیایید، او واقعاً نمی خواهد شام سالم و مغذی را که شما با عشق آماده کرده اید بخورد.

 

نوشابه و آبمیوه را محدود کنید

 

نوشیدن مقادیر زیاد نوشابه و آبمیوه با چاقی دوران کودکی مرتبط است. سودا مملو از قندها و اسیدها است و این مواد به دندان آسیب می رسانند و می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. انتخاب بهتر آب است.

 

آدامس بدون قند را انتخاب کنید

بعد از آن همه میوه و سبزی، دیر یا زود فرزندتان به یک خوراکی میل خواهد کرد. جویدن آدامس باعث تحریک بزاق می شود که به نوبه خود به تمیز نگه داشتن دندان ها و عاری از باکتری کمک می کند. آدامس بدون قند حاوی زایلیتول است. ترکیب بزاق اضافی و زایلیتول باعث کاهش پلاک، مبارزه با حفره ها و جلوگیری از رشد باکتری های دهان می شود.

 

بچه ها را در آشپزی مشارکت دهید

چگونه به بچه ها یاد می دهید که با افزایش سن از تغذیه سالم پیروی کنند؟
درگیر کردن بچه ها در آشپزخانه، از طریق کلاس های آشپزی یا در خانه، ممکن است آنها را به انتخاب غذاهای سالم بیشتر کند.

آشپزی یک فعالیت خانوادگی فوق‌العاده است و راه‌های زیادی برای جلب مشارکت بچه‌ها وجود دارد، مهم نیست چند سال دارند! در آشپزخانه، کودکان می توانند مهارت های ریاضی را بیاموزند، هماهنگی حرکتی ظریف را تمرین کنند، در مورد تغذیه انتخاب کنند و تکنیک های اولیه آشپزی را بیاموزند.

مشارکت دادن بچه ها در انتخاب غذاهای سالم برای ناهار و میان وعده های بعد از مدرسه به ایجاد عادات سالم کمک می کند.

مطالب مرتبط :

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان  |  دندانپزشک کودکان اصفهان  | متخصص دندانپزشک کودکان اصفهان  | لیست متخصصین دندانپزشک کودکان اصفهان  | دندانپزشک کودکان بیهوشی اصفهان  |  دندانپزشک کودک اصفهان  | بهترین دندانپزشک کودک اصفهان | دندانپزشکی کودکان با آرامبخشی در اصفهان